Om jag personligen skriver in mitt Proton-användarnamn, lösenord och 2FA i Proton VPN-appen på en familjemedlems dator så att de kan använda en av mina VPN-anslutningar, finns det då någon möjlighet för dem att komma åt resten av mitt konto (Mail, Pass, Drive, Kalender och så vidare)? Jag har inget emot att de använder VPN, men jag vill inte att de ska snoka i någon av dessa andra saker.
Denna familjemedlems dator är mycket mindre “säkert” (ingen lösenord, mindre säkra metoder generellt); kan detta på något sätt äventyra mitt Proton-konto, exempelvis genom att en skadlig aktör får tillgång till laptopen?
Dessutom har jag gjort lite research och funnit att vissa använder den tvålösenordsfunktionen för att tillåta andra att använda VPN, men inte andra Proton-tjänster. Vilka tjänster får varje lösenord tillgång till, exakt?
Jag ställer dessa frågor för att jag vill gå från att bara använda Proton VPN till att använda det tillsammans med resten av Proton-tjänsterna, men denna potentiella sårbarhet oroar mig. Tack i förväg!