För ungefär en månad sedan började jag lägga märke till att min 6 månader gamla MacBook Air M1 blev lite överhettad. Sedan behövde batteriet, som brukade räcka i timmar, laddas om vartannat 2 timmar. Jag har inte ändrat hur jag använder den. Jag vet inte vad som är felet
(Även om jag har ett par VPN:er installerade, för arbetets skull. Kan detta vara boven?).
Mitt batteri är på 96% hälsa. Någon med liknande erfarenhet och en lösning?
Du måste ha något som körs i bakgrunden som du är ovetande om. Öppna Aktivitetshanteraren, gå till Energibladet och sortera efter 12 timmars Strömanvändning. Starta också om din dator då och då.
Det enda säkra sättet är att installera om MacOS från början.. det kan vara några kvarlämnade appar eller processer som körs i bakgrunden.
Att ha en extern skärm ansluten medan du använder Zoom eller MS Teams gör också att batteriet töms mycket snabbare.
Jag har samma problem och vet inte vad som har förändrats i min konfiguration… om det är orsaken. För några månader sedan var jag imponerad av batteritiden men plötsligt gick den mycket snabbare.
Jag upplevde exakt samma sak för några månader sedan. Det var i ungefär två veckor innan det gick tillbaka till det normala. Jag är inte säker på vad som pågår, men den galna batteridrainen och överhettningen slutade. Det verkar vara en sorts bugg, antar jag.
Ops, hur gick det för dig? Min MacBook Air M1 beter sig likadant. Tänker kontakta Apple.
Ja! Upplever samma problem. Även om jag inte behöver ladda varannan timme. Jag måste ladda efter ungefär 4-5 timmars användning.
Ta bort Chrome och Google Keystone
Tacka mig senare.
Använder du någon beta-version?
Jag har haft samma problem!! Den är bara 3 månader gammal men blir supervarm och dör snabbt också 
Så VPN:n var inte boven?
Vilken typ av VPN btw? Är det ikev2?
Jag hittade boven, tack för tipset, vem hade trott E-BÖCKER???
Energianvändning de senaste 12 timmarna
BÖCKER 3 949
safari. 90
https://imgur.com/IU1Ne73
Det slutade efter att jag uppdaterade till nästa OS. Jag kan inte minnas vilken version, men försök att uppdatera om du inte har gjort det.