PiVPN som Wireguard-nod

Hej alla, jag undrar om PiVPN stöder att vara en gateway för andra enheter att tunnelera sin trafik genom dess VPN.

I princip har jag en Wireguard VPN installerad på PFSense hemma och har en Apple TV i ett annat hem. Jag planerar att använda en Raspberry Pi i detta andra hem som en gateway, vilket när det används av enheter som Apple TV, kommer att tunnelera trafik till hemmet med PFSense installerat.

Jag förstår att openwrt gör detta, och det gör även RasAP, även om jag undrar om någon av er har gjort detta med PiVPN eftersom det är det enklaste och lättaste alternativet av de tre. (Jag vill också behålla grafiska användargränssnittet på Raspberry Pi, så OpenWRT är utelåst även om jag gillar det)

Något liknande detta men med Wireguard istället för OpenVPN

https://www.tomshardware.com/reviews/raspberry-pi-vpn-gateway,6103.html

Tack!

Jag har gjort detta.
En vän använder mitt Netflix-konto via en Wireguard VPN-anslutning till min hemma-pivpn.
Så ja, det fungerar

Till er som vill svara på denna fråga i framtiden,

Jag kunde inte få PiVPN att göra detta, men

Jag fick RaspAP att göra precis det jag ville!
Jag konfigurerade RaspAP med min Wireguard-konfiguration från PfSense.

För att tunnelera trafik från Ethernet-gränssnittet är jag ganska säker på att jag använde kommandona “Tunneling” sektionen på den här sidan (säg inte att jag sa det, det var ett tag sedan jag gjorde detta)

Men nu får vilken enhet som helst vars gateway är inställd på Raspberry Pi:s IP-adress automatiskt tillgång till VPN-data, i mitt fall möjlighet att komma åt enheter i LAN-nätverket på PfSense-routern hemma, vilket effektivt kopplar ihop de två LAN-näten.

Hoppas detta hjälper någon!

Behövde du göra något speciellt för att få Pi som en fungerande gateway?