Hej alla, flyttade nyligen från en iPhone X till en iPhone 14 som kör iOS 17. Tyvärr kan jag, när jag är off wifi, inte få något att laddas med VPN aktiverat. Podcasts, Safari, App Store… ingenting.
Jag såg nyligen ett inlägg om att ändra protokollet till WireGuard, men tyvärr fungerade det bara när jag var ansluten till wifi. Det har inte hjälpt med vanlig data.
Några förslag/tankar? Fwiw är jag T-mobile kund
Samma problem. Jag avinstallerade PIA och installerade om utan framgång. Just nu på iOS 17.0.3. Samma problem på iPhone och iPad.
Jag flyttade från en XS Max till en 15 Pro Max. Överförde allt till den nya telefonen som det var. Jag fick ingen data när jag var off WiFi. Jag raderade PIA-appen och VPN-profilen, och installerade om den, vilket löste problemet för mig. Orolig om detta hjälper eller inte.
Jag är också T-Mobile och jag använder automatiseringar och WireGuard som mitt protokoll.
Jag
Kör iPhone 11 Pro Max och på wireguard fungerar det både wifi och mobilnät. Det dyker upp en röd flagga precis innan den kopplar upp, men sedan kopplar det upp normalt.
När jag hade iOS 16 och öppnade VPN, var det ibland kopplat men jag hade ingen internet…
Has you försökt ta bort och installera om appen?