Jag köpte PIA för två nätter sedan för att börja den stora torrentattacken 2013. Det var ganska enkelt, ladda ner den lilla appen, skriva in mitt användarnamn/lösenord, välja en gateway och sedan är jag igång mot en avlägsen IP-adress. Fantastiskt! Eller är det?
Jag bor i Texas men valde en gateway utanför USA (Europa) med tanken att ju längre bort jag var - desto säkrare skulle jag vara. Jag fick torrent nedladdningshastigheter på 3-4 kb/s, det var väldigt illa. Medan torrentfilerna fortfarande var aktiva - kopplade jag ifrån VPN:en och kopplade tillbaks via Texas-gatewayen och fick hyfsade hastigheter.
Även om jag inte är kopplad till en port-forwarding gateway och är kopplad till en gateway mycket nära - är jag fortfarande säker?
CheckMyIP-resultat: Använder utländsk gateway - landet visar okänt // använder Texas-gateway - landet visar USA
DNS Leak Check: Nu när jag aktiverat DNS Leak Protection, finns det bara 3 resultat, alla saker jag inte känner igen.
Krävs port forwarding för att bli anonym?
Gör det att koppla till en gateway nära min nuvarande plats mig mindre säker än om jag gick utanför USA?
Är de hemska hastigheterna förväntade när man kopplar till en gateway långt bort?
Jag har ännu inte kontaktat deras support.