PIA - Är jag verkligen säker eller är det en placebo?

Jag köpte PIA för två nätter sedan för att börja den stora torrentattacken 2013. Det var ganska lätt, ladda ner den lilla appen, skriva in mitt användarnamn/lösenord, välja en gateway och ge mig iväg till en fjärr-IP. Härligt! eller är det?

Jag bor i Texas men valde en gateway utanför USA (Europa) i tron att ju längre bort jag var - desto säkrare skulle jag vara. Jag fick torrent nedladdningshastigheter på 3-4 kb/s, det var riktigt dåligt. Medan torrentarna fortfarande var aktiva - kopplade jag bort VPN:en och kopplade tillbaks via Texas-gatewayen och fick då hyfsade hastigheter.

Även om jag inte är kopplad till en port forwarding-gateway och är ansluten till en gateway mycket nära - är jag fortfarande säker?

CheckMyIP Resultat: Använder utländsk gateway – land visar okänt // använder TX-gateway – land visar USA

DNS-ningläcktest: Nu när jag har valt DNS-Avsläckningsskydd finns det bara 3 resultat, alla saker jag inte känner igen.

Krävs det port forwarding för att bli anonym?
Gör det att ansluta till en gateway nära min nuvarande plats mig mindre säker än att gå ut ur USA?
Är de fruktansvärda hastigheterna att förvänta sig när man kopplar till en fjärrgway?

Jag har ännu inte kontaktat deras support

En närmare uttag brukar oftast vara snabbare, men poängen med VPN är inte bara att gömma din offentliga IP från spårare och p2p-aktivitet från din ISP, utan också att njuta av torrentanvändning bara i länder utan specifika lagar emot det (vilket också kan hjälpa till att eliminera loggning). Detta betyder att du inte bör torrenta medan du är ansluten till ett amerikanskt uttag.

Vanligtvis identifierar PIA och andra VPN-leverantörer vilka uttag de vill att din torrenttrafik ska gå till, så om denna information inte är tydlig för dig - fråga dem. Typiska p2p-uttag kan inkludera: Kanada, Nederländerna, Luxembourg, Sverige, Rumänien etc. Men kvaliteten på uttaget och hur mycket det är överbelastat påverkar också. Till exempel har jag tillgång till ett Kanada-uttag (från NYC) men får mycket bättre prestanda i Nederländerna eftersom kapaciteten där och landets datagrindare är mycket bättre än i Kanada. Det bästa sättet jag hittar för att testa nedladdningshastigheten för ett uttag är att torrentä Ubuntu-programvara, och om du då får 60-80% av din fulla ISP-bandbredd, anses du vara lycklig.

När det gäller att vara riktigt “säker”… om din geolokalisering och dnsleaktest-data visar något annat än din faktiska ISP, är du säker från din ISP:s 6-stegs, och säker från skurkaktiga honeypot-spårare som arbetar med RIAA/MPAA. Men är du säker från NSA:s Crystal Palace? Troligtvis inte…