Peacock VPN upptäckt

Oavsett vilken östkustserver jag väljer. Efter att ha tittat på Peacock ett tag; får jag meddelandet VPN upptäckt. Har någon annan problem med Peacock? Använder Firestick Max, den enda tillfälliga lösningen är att tvinga stopp och välja en annan server. Men felet återkommer då vid någon tidpunkt. Verkligen irriterande med livefotboll.

Många streamingtjänster har ett VPN/Proxy-upptäcktsystem, inklusive Netflix och andra. Peacock verkar vara detsamma. Anledningen till att de gör så är för att förhindra tillgång till regionalt innehåll för användare på andra platser.

Enda förslaget är att prova en annan server och protokoll. Du kan stöta på en kombination som fungerar, men det finns ingen garanti. Tyvärr kan det vara så att de har kunnat blockera alla Windscribe-servrar.

Startar du om din enhet mellan försöken?

Jag har märkt att Peacock-appen (och några andra) på Fire-enheter cachear DNS-uppslagningar.

Tjänsteleverantörer har all modern utrustning tillgänglig för att skydda sina verksamheter, från VPN till brandväggar, och tekniker som arbetar kontinuerligt för att skydda deras privatliv och data, men företag tillåter inte konsumenterna samma rättigheter. De vill ALLA lagra cookies och samla in data och mer. Vem bryr sig om innehåll på en annan plats. Om du bara kan prata engelska, vem bryr sig om vad som händer i Tyskland, och för de få som är intresserade, vad spelar det för roll! Om vi betalar för abonnemanget borde vi ha tillgång till hela nätverket. Det är till den grad att det är meningslöst att ha ett VPN. Alla vill veta vad vi gör och de säljer eller samlar in data.

Hej, är detta förmodligen fortfarande ett aktuellt problem? Finns det ett VPN (även om det inte är gratis) som tillåter streaming av Peacock från Europa?

Jag känner din smärta, man! :weary_face: Du borde prova ZongaSurf, det är det bästa VPN:et där ute och börjar från bara 2 $ i månaden med en gratis prova. Det är utmärkt för streamning utan problem!

Använder också WeVPN. Det fungerar med Netflix & Peacock. Jag köpte Windscribe för en viss streamingtjänst; vilket är det enda VPN som fungerar i alla deras territorier. Live-feed på Paramount Plus måste jag använda ett annat VPN. Ser ut som du behöver minst tre olika VPN för att få tillgång till alla streamingtjänster?

Jag använde ett VPN för Netflix dock.

Sant. Det finns inte mycket som kan göras för att undkomma VPN-upptäckt förutom att försöka använda olika servrar. Kan inte skylla på Netflix (eller någon annan streamingplats för den delen). De enbart efterlever önskningarna från de som faktiskt äger innehållsrättigheterna. De bestämmer var ett innehåll kan spelas och var det inte kan. Ett alternativ är att försöka använda en proxy eftersom de är mycket mindre fingeravtryckssatta än de flesta VPN:er. Om du är osäker, skanna alltid IP:t med en sida som IPQS för att se till att det inte är fingeravtryckssatt/detektbart: VPN Detection Test | VPN IP Address Check | VPN IP Test

Nej. Menar du att tvinga stoppa efter att ha stängt appen varje gång? Rensa också cache?

Ja. Testade ungefär 5 olika servrar. Fungerar i några minuter, sedan VPN-upptäcktsmeddelande.

Vad har detta med Peacock att göra?

För att göra det enklare startar jag bara om Fire Stick. Men jag upptäckte att öppna appen och ändra VPN-platser inte alltid trädde i kraft när jag gick tillbaka till appen.

Jag antar att tvinga att stänga av skulle göra samma jobb. :slight_smile:

Jag redigerade mitt initiala inlägg med ett par andra gratis VPN:er du kan prova. Men det verkar som att Peacock verkligen har tagit ett djupt steg för att blockera VPN:er, så det verkar inte som att det är en tjänst som fungerar med ett VPN. Om inte någon skriver en TOR- eller I2P-app för Fire OS, kan du helt enkelt vara otur.

Definiera TOR & I2P, tack. Jag har ett fungerande VPN med Peacock. Självklart kommer jag inte säga vilken i offentliga sammanhang.

Jag kan bara hänvisa dig till Wikipedia-artiklarna och de webbplatser som driver tjänsterna, eftersom de är mycket avancerade nätverksprotokoll som använder extremt avancerad anonymiseringsteknologi för att hålla din IP masked hela tiden. Dessa kan bara användas på PC, Mac, och Linux-datorer för tillfället.

TOR-projektet | Anonymitet online

Tor-nätverket (Wikipedia)

I2P - Den osynliga internetprojektet

I2P (Wikipedia)

Jag är inte så bekant med I2P och hur det fungerar, men båda nätverken tillåter dig att ansluta till “dolda” sidor aka dark web. Men du kan också bläddra med dem normalt. Tor-webbläsaren har all sorts anti-fingerprinting-teknik och roterar ständigt din IP genom 3 lager av nätverkstrafik (därav dess ursprungliga namn - Onion-nätverket) så att din IP aldrig kan utsättas eller du kan identifieras.