Pakistansk religiös organisation förklarar att användning av VPN strider mot islamisk lag

Pakistansk religiös organisation förklarar att användning av VPN strider mot islamisk lag

Rapportera alla misskötsamheter. Tryck på de 3 punkterna nära inlägg/kommentarer och välj Rapportera. Besök vår FAQ-lista här. Och läs reglerna för r/Islam här.

Jag är en bot och denna åtgärd utfördes automatiskt. Kontakta gärna moderatorerna för denna subreddit om du har några frågor eller funderingar.

Haha, det är för att folk använder dem för att kringgå den korrupta regeringens regler

Islamiska organisationen sade ingenting när säkerhetsstyrkorna slog eller dödade oskyldiga människor, de är bara regeringens marionetter. Det är verkligen värre, de använde religion för egen vinning. De kallade VPN-användning haram men politiker postar på Twitter med VPN. De försöker bara kontrollera sociala medier så mycket som möjligt. Och ingen bör säga någonting mot dem… De är korruppta personer och islamiska ledare som sitter i regeringen.

Samma religiösa organisation förklarade det tillåtet att diskutera den tidigare första damens menstruationscykler på offentlig television.

Religiösa organisationer i mitt land tillåter musik och firande av kuffar-tjänster.

Deras fatwor måste tas med en nypa salt

Fallet är att Pakistans religiösa organisation inte är den som avgör vad som är islamiskt eller inte.

De är så bakåtsträvande, man. Jag bor i Pakistan och folk har jobb som kräver VPN eftersom många webbplatser är blockerade utan orsak.

Religiös organisation? Namnet betyder inget nu, antar jag.