Pakistans religiös organ utropar att användning av VPN är emot islamisk lag
Rapportera eventuellt missbruk. Tryck på de 3 prickarna nära inlägget/kommentaren och välj Rapportera. Besök vår FAQ-lista här. Och läs reglerna för r/Islam här.
Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Kontakta gärna moderatorerna för denna subreddit om du har några frågor eller funderingar.
Lol det är för att folk använder dem för att kringgå den korrupta regeringens regler
Den islamiska kroppen sa inget när säkerhetsstyrkor slogs eller dödade oskyldiga, de är bara marionetter för regeringen. Det är riktigt värre, de utnyttjade religionen för sina egna fördelar. De kallade VPN-användning för haram men politiker postar ändå på Twitter med VPN. De försöker bara kontrollera sociala medier. Och ingen ska säga något mot dem… De är korrupta personer och islamiska ledare som är i regeringen.
Samma religiösa kropp förklarade det tillåtet att diskutera den tidigare första damens menstruationscykler på offentlig television.
Religiösa organ i mitt land tillåter musik och firande av kuffar-helgdagar.
Deras fatwar måste tas med en nypa salt
Lyckligtvis är Pakistans religiösa kropp inte den som avgör vad som är eller inte är islamiskt
De är så bakåtsträvande. Jag bor i Pakistan och folk har jobb som kräver VPN eftersom många websidor här är blockerade utan anledning
Religiös kropp? Namnet betyder inget längre, antar jag
Snälla ta inte dem på allvar, det enda islamiska i Pakistan är dess namn islamiska republiken Pakistan.
De religiösa kropparna i Pakistan är korrupta och marionetter för den korrupte utvalda regeringen/etablissemanget som först bannlyste Twitter, nu bannlyser VPN:er, förlorar människor sina frilansjobb och internationella möjligheter och undertrycker yttrandefriheten, medan deras egna magar växer sig större och större; ingen tar dem på allvar
I dagens avsnitt av folk som gör de dummaste sakerna har vi:
Vad sägs om korruption? Det är också emot islamisk lag. Bör inte åtgärder vidtas mot herr 10 procent och hans parti? Jag hörde att 27 rätter serverades vid hans dotters bröllop nyligen medan många pakistanier inte har råd med två mål om dagen.
Tro inte på allt du hör och återvänd till Koranen och sunt förnuft.
Som nätverksstudent undrar jag vilken logik de har bakom detta beslut, det är nog bara nonsens.
På något sätt anses användning av VPN vara förbjudet enligt islamisk lag, men könsmix, spridning av fitnah, dans, LGBTQIA-aktivism och liberal propaganda anses acceptabelt? Ironin.
Vissa scholars / religiösa organ är tekniskt okunniga. Jag har en examen i datavetenskap och kan se både positiva och negativa sidor av VPN-användning. Men jag har sett att när det gäller specifika teknikrelaterade frågor har vissa scholars ingen teknisk kunskap och kan inte se alla sidor. Som med kryptovaluta. Kryptovaluta är INTE bara Bitcoin eller Dogecoin. På samma sätt är VPN INTE bara för att titta på porrsidor. Men folk som inte vet bättre koncentrerar sig bara på de negativa saker de hört från media.
VOA-nyheter är mestadels amerikansk propaganda. Det är en marionettnyhetskanal.
Ja, de vill blockera VPN, men det beror bara på att folk använder dem för att få tillgång till blockerade webbplatser och kanaler som är kritiska mot den nuvarande amerikanska marionettregimen.
Varför finns det en religiös kropp?
Ja, samma religiösa kropp som samarbetar med landets faraoner…