Oppositionen i Venezuela anklagar Nicolás Maduro för kupp | Venezuela

Oppositionen i Venezuela anklagar Nicolás Maduro för kupp | Venezuela

Det var en öppen kupp, vi bevittnade det alla. och när de förstörde konstitutionen

Tyvärr var den faktiska kuppen 2019 när Venezuelas säkerhetsstyrkor mördade över 5000 personer för att stjäla det valet. Det fanns meningsfullt väpnat motstånd som hotade regimens makt vid den tiden.

Det senaste valet var bara ett marknadsföringsknep av en förankrad diktatur för att försöka utnyttja några ekonomiska koncessioner genom att framstå som “demokratisk”. De hade redan all politisk makt och skulle aldrig ge den ifrån sig.

Venezuelas valda president anklagar diktatorn Maduro för en kupp. Fixade titeln.

Kuppen ägde rum 1999 när Chavez och hans folk lade sin bedrägliga konstitution. Enligt den äldre konstitutionen från 1961 kan den inte upphävas, därför är alla andra konstitutioner bedrägliga

USA och kringliggande länder gjorde inget för att stoppa detta. Och nu gör USA samma sak genom att svära i en person som inte är konstitutionellt berättigad att vara president.

Jag kan tyvärr inte. Reddit regler.

Så kallad vald president. Han är en amerikansk påtvingad tillgång.

eh jag hatar Trump, men det är inte riktigt samma sak. Maduro fick sina ja-sägare att avskaffa konstitutionen och gav sig själv auktoritära befogenheter. sedan stal han tydligt detta val. Som jag sa, jag hatar Trump, men han vann detta val trots brott som SKULLE ha gjort honom olegitim att tjänstgöra. men Huset, Merrick Garland och SCOTUS misslyckades oss alla.