OpenVPN Web UI för nedladdning av användarconfig-filer

Kan någon hjälpa mig eller hänvisa mig till resurser som hjälper till att aktivera OpenVPN Web UI (se bilder nedan).

Jag har konfigurerat OpenVPN med pfSense Web UI. Det fungerar, men nu vill jag aktivera OpenVPN Web UI för att kunna ladda ner konfigurationsfilerna.

Web UI – Inloggningsskärm

Web UI – Användarområde

Skärmbilderna du har lagt upp är från OpenVPN Access Server, en kommersiell produkt. De ingår inte i den gratis OpenVPN-serverprogramvaran.

Det finns ett paket för pfSense som heter openvpn-client-export, något skäl till varför du inte använder det?

Enkelt problem.

OpenVPN är några olika saker. Det är i grunden en programvara (som är 100% kommandoradsbaserad och konfigurationsfilbaserad, ingen webb-UI). Runt det har de byggt en kommersiell produkt som har den UI du tog en skärmbild av.

pfSense inkluderar inte OpenVPN-distributionen. Det inkluderar bara kommandorads- / konfigurationsfilen för OpenVPN, och använder sin egen pfSense webb-UI för att hantera den.

Som /u/ItsQuint nämnde, du behöver få paketet openvpn-client-export tilläggs paket för pfSense. Det ger dig ett alternativ i VPN-OpenVPN-området som låter dig exportera och ladda ner konfigurationsfilerna för din klientmaskin.

Observera att om du använder användarautentisering med RSA/SSL-autentisering, måste du generera ett klientcertifikat för varje användare. Det kan du göra i admin - användarhanteraren.

Så vitt jag vet finns det ingen openvpn UI i pfsense som bilden visar.
Det enda sättet att få konfigurationen för openvpn-servern på pfsense är genom att använda OpenVPN-klient-exportpaketet som du installerar via paketmanagern.