Om jag bor i LA, behöver jag då både SpectrumSportsnet+ och MLB.tv för att se alla matcher?

Ny fan i LA här. Den här frågan gäller för de som tittar utan kabelabonnemang… Jag har SpectrumSportsnet+ men kan inte se några träningsmatcher på våren. Det står att jag ska gå till MLB.TV men det leder mig till en länk för att registrera mig för 29,99 dollar. Är alla bortamatcher blockade på SpectrumSportsnet?

Om du är i LA finns det för närvarande inget sätt att se alla dodgers-matcher utan ett kabelpaket. Om du inte vill ha den traditionella kabeln med Spectrum kan du använda DirecTV Stream.

MLB.tv är för alla matcher utanför marknaden, alltså lag utanför LA.

Konstigt nog har jag Spectrum-kabel och guide på skärmen visar träningsmatcher, men matcherna är blackoutade och jag måste titta på Spectrum.

Det finns normalt sett cirka 10 matcher under säsongen som inte finns på Spectrum, men i år verkar det vara fler:

https://www.truebluela.com/2025/1/15/24344455/dodgers-national-tv-schedule-2025

Om du bor i LA och får MLBtv blir du blackoutad för ungefär 90 % av matcherna. Det billigaste alternativet är att skaffa Spectrum Choice-paketet. Du får alla lokala kanaler + 15 kanaler du väljer (Sportsnet).

Det finns flera Facebook-grupper som streamar matcherna live varje dag, det är enda anledningen till att jag fortfarande använder Facebook. True blue family är en jag tror. Also om du känner någon som har Spectrum internet TV-paket, kan du logga in på Spectrum-appen när du är ansluten till deras WiFi. Om du behöver en annan streaming-sida, skicka DM till mig.

Måste lära mig östkustströmmens sätt.

Nej, bara Spectrum Sportsnet.

Jag får alla matcher via DirecTV Stream.

Du kan STREAMA… många matcher öster om LA men vem vet. Kanske MLB tillåter WEBCAST men det kostar nog något.

Jag använder mlb.tv med VPN via en Amazon Firestick på min TV här i LA. Jag kan se nästan varje match förutom på Fox eller Apple. Men jag har också Apple TV, vilket hjälper för de få matcherna.

Skaf MLBtv och VPN på din TV, byt till exempel till NY, Seattle, Dallas, etc., och titta på dodgers-baseball!

MLB.tv kräver VPN i LA för Dodgers. Om du är utanför Dodgers TV-marknad fungerar MLB.tv perfekt (såvida de inte spelar mot ett lag i din marknad).

DirecTV Stream har SportNetLA, men det är förstås också nästan kabel.

Jag har MLB.tv men kollar också Dodgers.tv. Vet inte om det är tillgängligt den här säsongen, men förra året fick jag alla Dodgers-matcher via MLB.tv i marknaden. Bara att ha Spectrum Internet och mobil. Jag anmälde mig till ett billigt kampanjabonnemang som faktiskt sänkte min faktura. Inga VPN eller piratkopingsgrejer.

Om det inte fungerar använder jag NordVPN på mina Apple TV-enheter. Sätt platsen till en annan stad, eller Kanada för landskamper. Jag använde England under slutspelet. Missade inget.

Hitta bara en superbox.

gif

Jag vet att det är ovanligt, men jag använder bara MLB.tv och tittar på varje match dagen efter att den sänds. Så jag är i princip en match efter hela säsongen.

Jag kan streama alla Dodgers-matcher. h**ps://daddylive.mp/index.php.

** = TT

Skaf en VPN med asiatisk IP-adress och titta på alla matcher utan Apple TV+ på MLB.TV.

Om jag inte är i den lokala marknaden i LA (jag bor på östkusten), kan jag då få alla Dodgers-matcher via MLB.TV, är det du säger?

Nyfiken, kan jag titta på alla matcher (förutom de på Apple TV+ och Roku) på MLB.tv om jag har en VPN installerad på min dator och ställer in mitt land till Japan?