Om jag använder en VPN på min dator en gång men inte medan jag använder Prolific, kommer det att vara ett problem?

Så långt jag kan förstå kan man bli avstängd för att använda en VPN när man använder Prolific, så jag vill inte riskera något, men på den här bärbara datorn använder jag Prolific ofta. Av arbetsrelaterade skäl kanske jag senare idag måste använda en VPN för något annat, och medan jag gör det kommer jag inte att öppna Prolific, och sedan logga ut från VPN. När jag är utloggad från VPN, kommer det att orsaka problem när jag återvänder till Prolific på den här bärbara datorn efter att jag har använt VPN?

Så länge din VPN inte är aktiv medan du använder Prolific bör du inte ha några problem alls.

Allt de oroar sig för är att använda VPN medan man använder Prolific och inte vad du gör med din enhet efter det.

Om jag använder en VPN loggar jag ut från Prolific och inaktiverar till och med Prolific-assistenten, bara för säkerhets skull.

Eftersom jag använder Prolific på Chrome, utesluter jag bara Chrome från VPN-tunneln.

Om jag någonsin måste använda en VPN ser jag till att logga ut från Prolific först och sedan logga in igen efter att VPN:n är stängd. Jag använder assistenten, så jag vill inte att den ska kontrollera studier medan jag är på VPN.

Hur inaktiverar du assistenten? Lämnar du fönstret för tilläggsinställningar öppet för att snabbt kunna stänga av den?

En bra tumregel att följa, tack för att du tog upp det.

Jag glömmer alltid bort assistenten eftersom jag slutade använda den för länge sedan.

Det är verkligen två olika saker och inte relaterat till vad OP frågade.

Nej. Jag använder VPN endast då och då, så jag öppnar bara tilläggen när det behövs, inaktiverar assistenten.

Får du felet PEC-AB-0002 eller PEC-SUB-0002 eftersom AB-felet är relaterat till VPN- eller proxyanvändning?

Även om du inte har en aktiv VPN finns det ett par saker du kan kontrollera, som om webbläsaren du använder har några tillägg som kan använda VPN eller proxy-routing eller Edge-webbläsaren som har VPN aktiverat som standard sedan den uppgraderas, liksom Opera, och om du använder Brave, använd den inte med Prolific eftersom dess spårnings-tokens också använder ett proxy-routingprotokoll.

Jag har VPN-programvara på alla mina enheter som jag använder för arbete och geo-lokalisering för strömningstjänster och jag har aldrig haft problem med Prolific på över 4 år, så länge de inte körs medan jag använder Prolific, vilket jag antar att OP var mer orolig för.

Jag har aldrig sagt att jag vet mer än Prolifics support, bara min egen erfarenhet av att använda plattformen, så jag försöker hjälpa till där och när jag kan.