NZB nedladdningar snabbare med VPN

På sistone märkte jag att mina NZB-nedladdningar hade saktat ner dramatiskt. Jag hade inte ändrat några inställningar i min NEWSREADER APP.

När jag återansluter via en VPN (vilket vanligtvis fördröjer nedladdningar något) återgick NZB-nedladdningarna till tidigare (mycket snabbare) hastigheter.

Låter konstigt, eller hur? Någon som har några synpunkter?

Tja, tack för inlägget. Jag startade min VPN och mina nedladdningshastigheter sköt i höjden. Ingen throttling från AT&T.

Du kan använda en annan överföringsväg med din VPN. Kolla rutten med och utan VPN. Traceroute och mtr är dina vänner.

Din ISP kan begränsa Usenet-trafik. Om din Usenet-leverantör erbjuder flera anslutningsportar, prova att byta till en annan - port 443 fungerar ofta bra.

Så jag är inte längre bannad från usenet, undrar bara.

Helt klart throttling från ISP.

Det är det rätta svaret.

Jag gissar det, men mitt ISP-kontrakt garanterar att det aldrig sker någon throttling.

Det är inte första gången ett ISP ljuger.

Att ISP ljuger? Det har aldrig hänt! De är några av de ärligaste företagen…….. ja, jag kan inte avsluta det. Gud, amerikanska ISP är dåliga.

Tack och lov för att min stad har fibern och säljer kommunal fiber från elbolaget. Jag betalar 70 dollar för 1GB up/down. Jag hade fest när jag bytte till charter.

Från och med denna vår kan jag byta till fiber. Längtar.