[Nytt blogginlägg] Implementera (Alltid På) Azure VPN Gateway, distribuera Azure VPN-klient och VPN-profil via Intune 💥

[Nytt blogginlägg] Implementera (Alltid På) Azure VPN Gateway, distribuera Azure VPN-klient och VPN-profil via Intune :collision:

Tack för att du postade detta. Jag tittar på denna lösning för våra användare och det är trevligt att ha en hjälpsam guide. Tack för din tid och insats du lagt ner.

Väldigt bra blogginlägg. Vill bara ha vad de små behöver.

Imponerande. Kan du spela in en video av hur Azure VPN-klientens användarupplevelse med MFA och villkorlig åtkomst ser ut? Den inbyggda Windows VPN-klienten var så sned (jag kan prata om det i timmar) att vi slutade med en POC och jag vill se om denna är annorlunda.

Är det möjligt att dirigera webbtrafiken via VPN?

Jag har ett liknande krav att distribuera en anpassad XML-profil till endpointen för att distribuera den anpassade VPN-profilen och jag går igenom din artikel och den har varit mycket hjälpsam. Min fråga är: Är det obligatoriskt att distribuera Azure VPN Gateway (även om vi inte kräver Always on VPN) innan vi följer nästa set av instruktioner? Jag har försökt lägga till Enterprise-appen och sedan distribuera den anpassade XML-profilen men den distribuerar inte profilen till Azure VPN-appen på endpointsen.

Klart! Jag behöver några dagar för detta. Det är mycket att göra just nu :wink:

Azure VPN Gateway är inte obligatoriskt. Även om detta också kan användas utan Always On-funktionalitet. Azure VPN-klienten kan ansluta till Azure VPN Gateway manuellt. Det beror bara på din VPN-profil.

Att ta bort parametern från VPN-profilen är förmodligen tillräckligt eller att ställa in till falskt är förmodligen tillräckligt för att ha en manuell VPN-anslutning.

Intune-profilen och Azure VPN-klienten bör fungera tillsammans. Men profilen är baserad på Azure VPN Gateway. Min exempelprofil måste ändras helt om du inte använder den med VPN Gateway.

I Azure VPN-klienten kan du skapa en profil manuellt och exportera den.