Norton blockerar tillgång till webbplatser

Norton blockerar tillgång till webbplatser

Hej,

Om du tror att detta är en falsk positiv upptäckt och att webbplatsen inte borde blockeras, kontakta Norton för att rapportera det: https://old.reddit.com/r/antivirus/wiki/index#wiki_what_is_a_false_positive.3F

Tråden är stängd.

Vänliga hälsningar,

Aryeh Goretsky

Jag har problem med att komma åt vissa webbplatser. Om Norton anser att webbplatsen är malware eller farlig, kommer det att koppla bort all kontakt och jag kan inte komma åt webbplatsen alls. Jag har försökt att stänga av både smart brandvägg och auto skydd men problemet kvarstår. Har någon en lösning?

Det liknar det som AVG gör, i AVG går du till inställningar och sedan undantag och skriver in webbadressen du inte vill att den ska blockera.

Lösningen är att bli av med Norton. Norton gör knappt något, det belastar bara din dator och saktar ner den.

Windows Defender är mer än nog för att skydda din dator, och om du fortfarande känner att du behöver mer, som andra kommentatorer nämnt, skaffa Malwarebytes.

Norton använder några av de absolut värsta svartlistkällorna som finns. Majoriteten av fallen är falska positiva. Norton är skräp.

AVG är bättre, Norton ser nu ut att vara ett skumt projekt.

Hitta alternativet i Norton som tillämpar svartlistan och inaktivera det. Eller ta bort Norton helt.

Jag har en lösning. Ta bort detta malware (Norton)

Om du vill ha gratis, välj Malwarebytes och Windows Defender.

Ja, när mitt abonnemang går ut nästa år kommer jag att ta bort det, särskilt med tanke på den hemska kundservicen jag fick angående detta problem. Jag är ganska säker på att personen från Norton som remote-anslöt till min dator för att hjälpa till med problemet var en annan person än den jag pratade med i live-chatten för kundsupport.