Norskt tv-program

Hej allihopa,
jag vill titta på norska TV (helst med undertexter), hur kan jag göra det? Är det värt att köpa ett VPN, eller finns det någon streamingtjänst där jag kan betala och få norsk TV?
Tack!

Många program på NRK (det norska rikssändningsbolaget) kan nås från utlandet.
https://tv.nrk.no/alle-programmer/utland

Netflix har några norska serier som är tillgängliga utomlands, som Hjem til jul, La Palma, Norsemen och Ragnarok. Det finns förmodligen fler, kommer inte ihåg alla just nu.

Du kan ladda ner NRK TV, radio och tidningsappar från Google Play och App Store också. Det har varit en total förändring för mig. Några saker som Skam är blockerade, men det finns fortfarande mycket gratis (åtminstone i USA).

Tack alla för informationen! :folded_hands:t2:

Sök bara på NRK. Det borde vara tillgängligt oavsett och har nyheter, program och massor av annat.

Förutom NRK — om du är i EU kan du komma åt TV2 Play (betalning) men du måste vara i Norge för att skapa ett konto. Jag använde en tillfällig VPN för att skapa kontot, och sedan fick jag återbetalning. Det har ett bra utbud av sport, vilket är huvudorsaken till att jag skaffade det (Eliteserien, handboll, Champions League, nischade saker som skidskytte).

Det är ingen mening att skaffa VPN eftersom NRK blockerar VPN-användning.

TACK!!! Precis vad jag ville ha! Du är bäst!

Tack för att du la upp detta! Jag ser verkligen fram emot att utforska det.

Det gör det inte. Jag vet detta eftersom jag kan titta på Nautilus-serien, vilken bara är tillgänglig från en norsk IP.

Jag använder NordVPN och har inte haft några problem.

Om du vill ha all den vanliga inhemska programvaran är en VPN idealisk. Speciellt en som du kan välja landet.

De blockerar de VPN:ar de känner till.

NordVPN är inte direkt okänd.