NordVPN, vi vill FORTFARANDE inte att ni tvingar oss att byta lösenord via detta förpestande pop-up varje gång vi öppnar er app eller webbläsartillägg. Sluta med detta irriterande skit innan ni fortsätter att förlora kunder.
Ja, jag vet inte vad fan de tänkte med detta. Det skulle inte vara så farligt om det fanns en inställning för att inaktivera påminnelsen om att byta lösenord. Grundläggande sunt förnuft skulle säga dem att en stor del av VPN-användare är tekniskt kunniga nog att bestämma själva när de ska byta lösenord. Och vill inte eller behöver inte att sådana saker styrs för oss.
Det behövs inte att byta ditt lösenord, om det inte har äventyrats. Och om du följer god säkerhet, har varje site ett annat lösenord. Det betyder att om ditt Nord-lösenord blev äventyrat, så var Nord också äventyrat, och de borde bara varna användare (i så fall) istället för att störa dem. Men jag använder Linux och har aldrig sett denna skärm.
Jag har sagt det förut och säger det igen… varför använder folk NordVPN-appen? Den var skräp (av skäl som du lyfter fram) när jag släppte den, för ungefär två år sedan. Jag prenumererar fortfarande på och använder Nord, men jag använder OpenVPN som frontend. Absolut inga problem som detta.
Hur ofta händer detta?
Så vitt jag vet kan du kontakta Nords support och be dem att ta bort lösenordbytespåminnelser för ditt konto.
Jag har funnit att Nord är mycket rimligt. Jag skrev och sade att jag inte ville ha påminnelserna, de svarade och bad mig bekräfta att jag var säker, och nu är jag optad bort. Inget stort problem.
Har Wireguard (Nordlynx) mycket bättre prestanda jämfört med OpenVPN? Gissar att det är plattformsberoende, så kan vara bra på Windows och på en bra CPU.
Finns det något sätt att få liknande servervalsalternativ i OpenVPN, eller en liknande app för Android? Jag har använt OpenVPN förut men jag har fått ställa in varje server jag vill använda manuellt. Det skulle också vara trevligt att ansluta till en annan lokal server varje gång, som den officiella appen gör.