Förlåt för att jag är så nybörjare, men jag har nyligen haft nöjet att installera Manjaro, och med det att berätta för alla lyssnar och inte att jag använder Arch för övrigt.
Men som sådan finns det fortfarande vissa växtvärkar jag måste ta igen, efter att äntligen ha lämnat den mycket överlägsna Pacman bakom mig.
Följande problem dök upp, ett jag borde ha sett komma.
På grund av mitt arbete behöver jag verkligen VPN:er.
Jag blev ganska förtjust i NordVPN för den grundläggande vardagstypen som inte spelar så stor roll. Jag vet, jag vet, många tycker inte om den.
Men, när jag går till webbplatsen hittar jag bara en .Deb och .rpm, jag har redan försökt med OpenVPN och sedan lagt in dessa, men det verkade inte fungera.
Skulle någon vänlig främling kunna hjälpa mig med detta?
Kort sagt, (Tl;Dr) hur hanterar jag mina VPN:er, jag behöver NordVPN och några privata anslutningar. En i Tyskland och en i USA.
Jag har nyligen njutit av nöjet att installera Manjaro
Du letar efter /r/ManjaroLinux.
Kort sagt, (Tl;Dr) hur hanterar jag mina VPN:er
Jag har inga starka åsikter om de olika VPN-leverantörerna, men jag tycker att leverantorspecifika appar allmänt suger. Få bara de konfigurationer som tillhandahålls och använd den standard VPN-mjukvara som din distribution erbjuder.
och med det att berätta för alla lyssnar och inte att jag använder Arch för övrigt.
Var inte avsiktligt irriterande.
Så mycket som jag redan avskyr memen, blir den ännu värre när den kommer från icke-Arch-användare. Trots vad du hört, tror jag att du kommer att inse att den attityden inte är populär inom Starkadena.
Jag vet att många inte gillar det
det är inte så mycket “gillar inte” som “litar inte på.” De väntade över ett år med att tillkännage att de blev hackade. De blev hackade i mars 2018 och lät inte folk veta förrän i oktober 2019.
Populär VPN-tjänst NordVPN bekräftar datacenterintrång | CNET
Jag använder Private Internet Access, PIA VPN.