NordVPN inloggningsproblem löst - äntligen! Här är hur

Okej, om du har lidit av de fruktansvärda inloggningsproblemen så är detta hur jag löste mina. Detta gäller för Android och Chrome OS – båda använder Android-appen, men jag misstänker att det skulle fungera på iOS och Windows också, eftersom de använder samma länk till webbinloggningen.

Först kunde jag inte ens komma till nordvpn.com för att försöka logga in, och jag upptäckte att min ISP (Sky UK) blockerar Nord som standard. För att komma runt detta behövde jag logga in via Sky-mobilappen och gå till bredbandsinställningarna och tillåta följande URL:er (genom att spåra vad den försökte göra):

nordvpn.com

nordaccount.com

my.nordaccount.com

och för säkerhets skull

support.nordvpn.com

Detta fick inloggningslänken att gå till NordVPN-sidan, men den bad inte mig att logga in eftersom den gick till nedladdningssidan i Chrome. Jag installerade då Brave-webbläsaren, vilket fick rätt inloggningssida att dyka upp men den timeout:ade.

Efter mer spårning verkar det som att den försökte använda en annan URL för inloggningen, så jag gick tillbaka till bredbandsinställningarna i webappen och aktiverade detta:

nord-apps.com

Hokus Pokus – mitt Nord-konto loggar in och fungerar som det ska som förut.

Hoppas detta hjälper andra med samma problem. Kontrollera dina ISP-inställningar och se om du kan göra samma sak.

Lycka till!