Nord vpn säger att den är ansluten men är den inte egentligen (ios)?

Det står att den är ansluten, men det finns ingen vpn-ikon uppe till vänster på min telefon som det ska vara när vpn är anslutet. Jag testade en sida som jag också blir geoblockad av och precis som förväntat är jag fortfarande blockerad. Jag försökte avinstallera och installera om appen och starta om min enhet utan framgång.

Om du använder en iPhone, svep nerifrån och upp från toppen till höger. Ser du VPN-indikatorn till vänster på skärmen?

Prova att kontakta deras support för att se om det finns några problem med din anslutning.

Du måste låta nord vpn vara en VPN, gjorde du det? Du kan kontrollera i inställningarna gå till “Allmänt” —> bläddra ner lite till VPN och klicka på det så bör nord vpn dyka upp.

Jag hade detta problem förut, att avinstallera och installera om löste det.

Nej. Jag försökte använda annat VPN och det fungerar, men jag har redan betalat för nord premium så…

Ja, jag gjorde det redan, hade inga problem under testperioden på 7 dagar, jag blev bortkopplad ibland men att starta om appen hjälpte. Men efter att perioden är slut och jag har köpt ett abonnemang börjar det strula.

Hej, din inlämning togs bort automatiskt eftersom ditt konto inte uppfyller vår karma-krav. Konton måste ha minst 100 sammanlagd karma för att posta i denna subreddit. Denna regel är till för att förbättra kvaliteten på inläggen och minska missbruk från trollkonton.

Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Vänligen kontakta moderatorerna för denna subreddit om du har några frågor eller funderingar.

Jag hade också detta problem, IkeV2 verkar inte fungera vid anslutning. Alla andra protokoll fungerar.

Då rekommenderar jag deras livechattstöd.

OpenVPN-protokollet sliter på batteriet. Så om du inte använder VPN för korta tider eller inte har något emot batteriförbrukningen, välj IKE.