Är det möjligt att ställa in en Nginx omvänd proxy för gränssnittet av mastercontainern? Jag minns att jag sett en föreläsning om att detta kan vara en säkerhetsrisk, men jag administrerar ofta min server utanför mitt hemnätverk. Jag ser att GitHub-sidan nämner att inställa en omvänd proxy kopplad till containerns interna port 8443 bör tillåta åtkomst från min certifierade domän, men jag har ingen framgång med att faktiskt få tillgång till det. Eftersom 8443 används på min server, kopplade jag containerns port 8443 till värdport 8400, öppnade port 8400 i värdens brandvägg och satte upp en port vidarebefordran i min router för port 8400 till den. Min domän har ett giltigt SSL-certifikat, men om jag försöker komma åt cloud.example.domain:8400 (med https) kan jag fortfarande inte komma åt AIO-gränssnittet.
Missar jag något? Ännu bättre, finns det något sätt att kunna ställa in detta på en underväg (dvs. cloud.example.domain/aio) i en Nginx omvänd proxy? Jag hittar inte något exempel på Nginx-konfiguration för det, men det verkar som att det borde vara möjligt.