Hej alla,
Jag har haft problem i några månader där Netflix bara visar innehåll producerat av Netflix på alla enheter på mitt hem-WiFi-nätverk (när jag använder mobildata eller ett annat WiFi-nätverk finns mycket mer innehåll).
Jag kontaktade Netflix för att få veta att det är ett problem med min Internetleverantör (ISP). Min hyresvärd kontaktade ISP och IP-adressen ändrades, men en vecka efter ändringen fortsätter samma problem. Min hyresvärd vill inte kontakta ISP igen för att ändra IP-adressen (fast.com visar korrekt plats för min IP).
Har någon annan upplevt detta? Några lösningar? Det enda jag kan göra är att säga upp mitt konto.
Det verkar som att din offentliga IP-adress blev flaggad som tillhörande en VPN-leverantör.
Det enda alternativet - vad jag vet - är att försöka få en ny IP. Det innebär oftast att du gör en återställning av din ISP-utrustning/strömbrytning i ungefär en minut eller längre. Om det inte ger dig en ny IP kan du behöva använda en tredjartsrouter och spoofa MAC-adressen för dess WAN-port (ASUS stöder detta), och då kan du få en ny IP.
Vad orsakar detta? Ibland, om Netflix upptäcker VPN-aktivitet från din IP (kanske för många konton som ansluter från samma IP), antar de att det är en VPN och blockerar den. Detta kan hända om du kör något på ditt nätverk eller dina enheter som gör DIG till en utgångsnod. Jag har hört på goda authority att dessa blockeringar vanligtvis lyfts inom en eller två veckor.
Samma problem för mig, men bara en av mina profiler påverkas. Netflixlösningen - jag borde kontakta min ISP så att de “tillrättalägger mitt nätverk”, eftersom problemet ligger hos dem. Jag använder dock en fast IP-anslutning. Så efter att Netflix inte var intresserad av att lösa detta – sade jag upp mitt abonnemang.
Lösningen är att byta IP-adress.
https://www.reddit.com/r/netflix/s/OueS3kdq5S
Detta är ett vanligt klagomål.
Se dessa.
Efter att ha kontaktat ISP sa de att jag hade dynamisk IP. Efter detta kom hela biblioteket tillbaka men detta varade bara en vecka. Vill inte störa hyresvärden igen för att ändra, så jag säger också upp mitt abonnemang – det finns fler alternativ för att konsumera film och TV-serier – jag uppskattade bara möjligheten att bläddra i biblioteket.
ISP har redan bytt IP-adress för en vecka sedan.
Lycka till med något annat eller ens att få Netflix att erkänna att det är deras fel.