När kommer spelet vara spelbart i HK igen?

Jag snubblade över detta spel för ett år sedan, men det går inte att spela i HK på grund av embargo och politiska anledningar osv. När kommer de att låta oss spela spelet?
Eve Online är också omöjligt att spela, men de sänder annonser i HK så kanske vill de komma tillbaka till marknaden, jag vet inte om STO dock.

Det är ett licensproblem. Även om HK har sina egna licens- och handelsavtal med väst, ses det fortfarande som Kina, precis som Taiwan. Gillar du det eller inte, jag kan garantera att STO aldrig kommer att bli spelbart i något av de länder där det för närvarande inte är det. Vill du spela STO? Då är det dags att börja undersöka VPN:er för att kunna göra det. Inte vad du vill höra, men så är det. :man_shrugging:

Jag skulle ärligt satsa min njure på att ingen här vet

Om någon här sa dig det svaret, skulle du vara en idiot att tro på dem.
Internationella embargoer ligger utanför en videospels subreddit.

Inget fel att fråga, men du kommer inte att hitta någon här som kan svara.

MEN, med tanke på det nuvarande tillståndet för spelet, finns det förmodligen nästan noll chanser att de någonsin försöker öppna marknader… Jag skulle säga att det är bäst att använda en VPN om det är lagligt för dig och du kan göra det.

VPN till någon annan plats.

Om bara fler världsledare var STO-fans skulle vi kunna göra framsteg för fred och rättvis handel :frowning:

Jag gör bara ett försök.

Jag vill bara prova.

Det finns inga separata europeiska och amerikanska servrar.

De blockerade helt HK, TW, CN och Macau

Yea, jag antar att HK är i den konstiga “No Man’s Land” mellan den stora brandväggen och resten av världen