När du ansluter till ett offentligt nätverk, ska du först koppla till VPN eller till det offentliga WiFi? Eller offentligt WiFi först, sedan VPN?
Du kan egentligen inte ansluta till en VPN utan internetanslutning.
För att vara mer specifik:
Jag pratar om på min telefon.
Jag är på ett abonnemang som är superbilligt. Men inte så bra. Man får vad man betalar för. Så många gånger är jag i ett område där tjänsten är dålig, men offentligt WiFi är tillgängligt.
Så det är ibland svårt att ansluta till VPN innan jag ansluter till WiFi.
Jag är inte riktigt säker på hur man ansluter till VPN utan att först ansluta till WiFi. Om det är på din telefon, ja, VPN först, sedan WiFi, men på en laptop måste du först ansluta till WiFi.
ALDRIG någonsin ansluta till något nätverk utan att först koppla till VPN då..
Det inkluderar ditt hemnätverk, och det inkluderar också ditt VPNs nätverk… ALDRIG någonsin ansluta till ditt VPNs nätverk utan att först ansluta till ditt VPN!!
Du måste ansluta till ett nätverk, antingen mobil eller WiFi, innan du ansluter till VPN.
Du måste ansluta till ett nätverk innan du ansluter via VPN.
Jag var lite sarkastisk också.. förlåt
Ugh.. jag läste en massa kommentarer innan och tänkte, är folk serious?? När jag kom till din, var jag “Kom igen nu” haha, jag märkte inte ens sarkaset.
det är det dåliga med textbaserad kommunikation man kan aldrig riktigt avgöra tonen eller liknande…