Någonting intressant: Om din plats är i Ryssland ändrar Harvard Law School Kurskatalogen titlarna på några av sina kurser till stöd för Ukraina. Här är vad som visades när jag tittade på internationella juridikkurser

Någonting intressant: Om din plats är i Ryssland ändrar Harvard Law School Kurskatalogen titlarna på några av sina kurser till stöd för Ukraina. Här är vad som visades när jag tittade på internationella juridikkurser.

Det här påminner mig om tiden då Harvard inte sparkade professorn som begick massiv insiderhandel på ryska marknader och tittade åt ett annat håll när han måste betala 26 miljoner dollar till DoJ (påstått täckt av en oligos tid!)

Putin kommer aldrig att återhämta sig

Jag är säker på att det här verkligen förändrade många människors sinnen.

Stackars ryska studenter som bara vill se vilka kurser som erbjuds

De gjorde det! De räddade Ukraina!!!

Jag ville se vilka internationella juridikkurser som fanns tillgängliga vid Harvard och lade märke till detta. Att slå på VPN:en ändrar kurstitlarna tillbaka till deras ursprungliga titlar. Jag tyckte det var superintressant och ville dela det eftersom det inte är något många av oss skulle stöta på.

Det där är illa cringe

En privat equity-firma som låtsas vara ett universitet som låtsas bry sig om mänskliga rättigheter.