Jag jobbar på ett projekt på mitt företag som kräver en IPv6-adress för att se till att appen kan göra allt den behöver över IPv6. Min Unifi UDM och CenturyLinks internet fungerar inte bra tillsammans, så jag behöver en limlapp för en månad. Nån tips?
Edit: tack för alla förslag! Jag försökte sätta upp tunnelbroker med UDM och hade svårt att få den att dela ut IPv6 till klientenheter, men det fungerade för själva routern.
Jag använde till slut standardroutern från min leverantör för nu, som stödjer 6rd och får fungera för tillfället.
Om du är i USA kan du prova att komma åt T-Mobile-nätverket. Jag tror att de delar ut IPv6-adresser till alla. Det kanske inte låter dig vidarebefordra portar dock.
Jag konfigurerade inställningarna för tunnelbroker på min HG8245W5 som min ISP tillhandahöll. Den säger att den är ansluten men jag kan inte få tillgång till något IPv6-nätverk. Eller ens är IPv6-adresserna giltiga globalt.
Den enda hake är att 4 i 6 6 i 4-tunneling kräver en offentlig IPv4-adress på båda ändarna, så he.net är bara användbart om inget NAT är inblandat. En VPN har inte denna begränsning.
Jag köpte en GL-iNET-router för $20 ny. Fungerar utmärkt för detta när jag routar den via min telefon.
Nu vill jag bara att min ISP ska sluta använda den irriterande CGNAT…
Inget behov av port vidarebefordran, du får fullt routbara IPv6-adresser för din telefon plus alla tethered-enheter, och kan ta emot inkommande anslutningar direkt till dem om du vill. IPv6 ger dig en riktig routad koppling, inte den sketna CGNAT du får med v4.
En tunnel skapad av HA är inte kompatibel med carrier grade NAT, om du har 2 routrar eller om din ISP använder carrier grade NAT kan du inte använda detta.
OpenWrt stöder också WireGuard VPN. Om du har en VPS med IPv6 kan du tunnla via NAT (via WG) för att få IPv6 lokalt. Det är vad jag gör när jag är ute och reser i NAT-land