Mystiskt VPN- och Parallels/VMWare-virtua maskiner

Jag erbjuder en belöning på 500 USD som betalas i bitcoin för att lösa detta problem.

Hur kan jag använda mystiskt VPN med en virtuell maskin på max osx?

När jag försöker installera klienten i någon virtuell maskin är mysteriumfönstret helt förvrängt och knapparna som styr VPN är omöjliga att kontrollera.

Det verkar som att du använder någon form av GFX-hårdvaruacceleration för GUI:n som inte är kompatibel med virtuella maskiner.

Varför i hela friden skulle någon använda en hårdvaruaclererad GFX på ett nätverks-VPN som inte har något att göra med högkvalitativ GFX-utdata i första hand?

Hur fixar jag detta? Mysterium-nätverket är fantastiskt men eftersom det inte fungerar på virtuella maskiner är det ganska begränsat för mig.

Jag använder både parallels och VMware-virtuella maskiner och samma problem uppstår på båda, oavsett vilken version av OSX jag kör och jag har försökt på 4 olika max-uppsättningar och samma problem med förvränkt/oläsbart GUI-fönster uppstår varje gång.

Kommer du fortfarande att belöna om det är en dum lösning?

Jag ska titta på det och svara dig imorgon

Om lösningen verkligen fungerar inuti mina parallels OSX-virtuella maskiner utan att ge mig för mycket extra arbete, kommer jag betala dig. Detta har varit ett stort problem för mig i månader. Jag har försökt installera minst 5 olika OSX-versioner på flera maskinvarukonfigurationer utan framgång, så mysterium är fortfarande 100% icke-funktionellt i mina virtuella maskiner.

Om du kan lösa GFX-förvrängningsproblemet i den virtuella maskinen finns en belöning för dig. Tack. :+1:

Jag har hört om fall där folk använder det på sina servrar tidigare