Hej,
Jag är ny här och tecknade nyligen Mullvad. Jag satte upp det på min Android-telefon, Fire Stick och min Windows-dator men jag undrar om det är möjligt att installera och använda det på Xbox också?
Fullt ursäkt om det här redan har blivit frågat. Jag scrollade snabbt igenom men kunde inte hitta något om detta. Dock har jag ADHD, så det är möjligt att jag har missat något.
Få en router som en UniFi, skapa ett separat VLAN, skapa ett separat WiFi för det VLAN, lägg till Mullvad-inloggningar till det, det finns massor av guider för detta, och du är klar.
Annars tror jag inte Mullvad stöds, dessutom skulle din ping vara extremt hög och spel nästan omöjliga att spela.
Som den andra kommentaren nämner kan du ställa in Mullvad (eller vilken VPN som helst) på din router, förutsatt att din router stödjer det. Genom att göra det, kommer allt i ditt hus som kopplar till routern automatiskt att ansluta via VPN.
Men jag tror inte att du verkligen vill göra detta för en Xbox; Mullvad påverkar inte din bandbredd så mycket, men som med vilken VPN som helst kommer det att påverka din latens (dvs. din ping) avsevärt. Latens är det som orsakar “lagg” i onlinespel, särskilt skjut- och actionspel som Overwatch eller Rocket League.