Mullvad förstörde min dator

Jag hade Mullvad påslaget medan jag surfade på internet, och plötsligt fick jag bluescreen. Nästa gång jag startade min dator stod det att jag var ansluten till ethernet, men jag hade ingen riktig internetanslutning. Jag har gjort allt jag kan för att fixa det, inklusive att köpa ett nytt moderkort eftersom jag trodde att nätverkskortet hade dött, men jag är säker på att Mullvad hade något att göra med mitt problem. Jag kan inte ens öppna Mullvad för att försöka koppla bort och ansluta igen för att kanske lösa problemet, eftersom jag inte har någon internetanslutning. Detta är mitt sista försök innan jag formaterar hela drivlinan.

Jag fortsätter att få felet “Windows svarar inte (DNS-server)” när jag använder Windows felsökning. Jag har kört nästan alla kommandon jag kan i kommandoprompten.

Om någon har några förslag på hur jag kan fixa detta skulle jag uppskatta det. Tack.

Det är första gången jag hör att Mullvad gör så här. Jag har Mullvad på både min laptop och gaming-PC och de har inte orsakat några problem. Om jag skulle gissa tror jag att bluescreenen var något annat och kanske det blev korrupt av Mullvad? Har du avinstallerat programmet?

Kanske behöver du inte byta. Har du tänkt på att använda Mullvad via WireGuard eller OpenVPN?

Här misstänkt inlägg. Först, installera en wifi USB-adapter för 5 dollar, och det kommer att visa dig om problemet är nätverkskortet. För det andra, starta i säkert läge så att ingen av dina VPN-programvaror laddas.

Så vitt jag vet är det nästan omöjligt för skadlig programvara att felaktigt skada hårdvaran på din dator.