För ett par år sedan hade jag problem med anslutningen, och en IVPN-representant rekommenderade att sänka MTU till 1400, vilket löste problemet.
Jag har dock intermittenta anslutningsproblem till vissa webbplatser, och jag är ganska säker på att det är relaterat till att använda VPN. Till exempel Twitter, Reddit och OpenAI är alla webbplatser som ibland inte laddar eller laggar kraftigt vid vissa tider. Vanligtvis på kvällen, amerikansk tid. Ibland fungerar det bra. Ungefär hälften av gångerna hjälper det att byta utgångsserver, men det är fortfarande långsamt. Ibland spelar det ingen roll vad jag gör.
Andra webbplatser fungerar alldeles utmärkt. Jag är inte säker på om detta är ett MTU-problem, ett IVPN-problem, ett Cloudflare-problem (blockerar/begränsar IVPN), eller en kombination. Men oavsett, u/IVPN, kan du säga om MTU 1400 fortfarande rekommenderas?
REDIGERING: Jag listade ut vad det var. decentraleyez. Av någon anledning hatar Reddit och Twitter särskilt när du serverar ditt eget innehåll när du kan. Det är förmodligen något relaterat till anti-bot, men för mig är det bara ett annat sätt att spåra dig.