Jag har väntat på detta ganska länge nu. Köpte ett årsabonnemang här om dagen. Det är för tidigt att säga säkert, men det har i alla fall varit en smidig setup som Proton VPN har varit för mig.
Det är skönt att ha en tjänst jag bryr mig om, eftersom jag också vill stödja Firefox/Mozilla Corporation ekonomiskt. Håll tummarna för att det fungerar bra!
EDIT: För personer som kommer hit bara för att säga “prenumerera direkt till Mullvad eftersom det är en vitmärkt Mullvad”, jag förstår er poäng, men 1) jag vill stödja Mozilla, och 2) det är faktiskt något billigare per månad för mig att köpa ett årsplan med Mozilla VPN än att gå direkt till Mullvad (se min kommentar här).
Innan jag gör ett inlägg (som jag var på väg att göra tills jag såg ditt), har du någon feedback om den inbyggda annonsblockeraren? Jag använder AdGuard, vilket är fantastiskt, men eftersom den också använder VPN-funktionaliteten innebär det att den inte kan användas samtidigt som Mozilla VPN.
Så, jag kommer från Proton VPN, som också har annons- och spårarblockering. Jag använder redan uBlock Origin på Firefox så jag ser inga annonser när jag surfar. Det bästa var i de där spelfröna där du måste titta på en annons för att få ditt dagliga pris osv. Med Proton VPN satt den bara i 20 eller 30 sekunder och försökte ansluta till annonsnätverket, sen gav den upp och jag fick fröpåsen.
(Sidonotering: Jag känner mig inte dålig för det här eftersom jag betalar för mina spel, jag tycker inte att de behöver de extra 0,02 dollar i intäkter för att tvinga mig att titta på en högljudd irriterande annons där X-knappen är gömd. Men jag går vidare.)
Jag testade just nu på Mozilla VPN med alla knappar aktiverade (annons-, spårar-, och malware-blockering), och det samma hände. Så på den fronten verkar det funka lika bra.
Men ja, jag har bara använt detta i ett halvt dygn nu, jag har tyvärr inte mycket mer att dela just nu, så kanske någon annan kan fylla i med fler detaljer…
Jag gick för att kolla detta, och det verkar använda Mullvads nätverk, vilket är gott rykte.
Prisförhållandet är dock lite konstigt. Medan Mozillas månadskostnad är betydligt dyrare än Mullvad ($10/månad vs 5€/månad), innebär valutakurser att Mozillas årskostnad faktiskt är lite billigare ($5/månad mot 5€/månad).