Moonlight via arbets VPN

Jag använder ofta Moonlight för spel / fjärrskrivbordsbruk. Mitt nya arbete kräver att jag använder en VPN för att få tillgång till deras data. Jag kan använda teamviewer för att aktivera och inaktivera VPN, men finns det någon annan lösning? För att tydliggöra är min dator hemma och är ansluten via Pulse Secure, vilket jag inte tror att jag har rätt att ändra inställningarna på. Jag har också en Raspberry Pi, jag försökte sätta upp en tunnel men är inte helt säker på hur det fungerar.
Några extra uppgifter: Jag kunde SSH till min Raspberry Pi som är SSH till min PC med VPN aktiv.
Tack!

Kolla Zerotier, Setup Guide · moonlight-stream/moonlight-docs Wiki · GitHub
Det finns en guide om hur du använder det med Moonlight här

Det här verkar lovande, ska ta en titt, tack!

Jag försökte läsa lite, betyder detta att jag kör två VPN?

FYI Zerotier fick mig flaggad på jobbet och de svartlistade min Macbook

Du kan göra det om Pulse tillåter det; vissa företags VPN-klienter vägrar att du ändrar routingtabellen medan de är anslutna.

Även då har du bara en routingtabell, att köra två VPN samtidigt är möjligt, men du kan behöva använda routingtablens metric för att prioritera vilken som har företräde.

Det kan bero på hur Pulse är konfigurerat. Om den pushar en standardroute och begränsar ändringar i routingtabellen, kanske du inte kan göra något.

Ouch, tack för informationen. Bara för att klargöra, är det ditt jobb som svartlistade din MacBook eller är det Zerotier?

Mitt jobb svartlistade min MacBook. De sa att Zerotier interagerade med en känd skadlig programvara-server. Jag förklarade att jag använder den för att VPN:a till min hemmamaskin och min nätverksadministratör tittade bara på mig med ett något förvirrat uttryck.

Jag har tur hittills. Fick tillgång till Moonlight men jag tror jag glömde min dummy plug så jag får svart skärm lol. Då och då visar Moonlight att min PC är frånkopplad, är detta något man kan förvänta sig?