Min första gång att testa denna elaka Onion-webbläsare och jag får detta .. kom ihåg att jag inte är tekniskt kunnig alls , SNÄLLA HJÄLP

Min första gång att testa denna elaka Onion-webbläsare och jag får detta .. kom ihåg att jag inte är tekniskt kunnig alls , SNÄLLA HJÄLP

Brorsan, webbläsaren är klar att använda, börja använda den…

Min favoritfilm är Inception.

Det verkar som att problemet är att du inte vet hur man använder Tor? Denna skärm betyder att Tor är redo att användas - men tor är inte sökbart på samma sätt som du är van vid. Den dolda wikin är en bra startpunkt.
Här är en informativ artikel med länkar:

Först, stäng av VPN:en. Den gör inget förutom att dölja din Tor-användning för din ISP, men VPN:en fungerar som din ISP när den är ansluten. Om du inte har gjort din research och litar på leverantören, stäng av den.

För det andra, detta verkar inte vara en officiell webbläsare. Använd bara den officiella programvaran från Tor-projektet. Om du inte har gjort din research.

Slutligen, är du ansluten. Skriv in en adress och utforska.

Tja, Tor-webbläsaren är ungefär som en vanlig webbläsare förutom att den är riktigt långsam, helt anonymiserad och krypterad (det är därför brottslingar använder den) och viktigast av allt kan den komma åt de snygga .onion-adresserna.

Det du kan göra nu är att hitta de nämnda onion-adresserna (du är på rätt forum för det) och börja utforska.

Onion-nätverket är ett verkligen underbart nätverk fullt av teknikentusiaster, aktivister, bedragare och människor som bara försöker dölja sig för myndigheterna, ett friare internet utan stora företag och mest säkert från alla former av regeringar (med allt det innebär).

Njut av din utforskning men var försiktig (jag tror inte jag behöver varna dig för all den skuggiga verksamheten du kan se på ett nätverk fritt från myndigheter) och om du vill delta i någon skum verksamhet själv, rekommenderar jag starkt att du hittar något säkrare än en smartphone att göra det på.

Så, vad är fel med denna bild?

Vilken VPN använder du?"},{