Jag har tagit bort alla tillägg. När jag går till https://www.whatismyip.com/fr/ visar den att jag är i Sankt Petersburg (det är jag inte). När jag öppnar webbläsaren med Firefox visar den min normala plats och normala IP. IP-adressen ändras hela tiden. Är jag hackad?
Tack för din inlämning till /r/Chrome! Vi hoppas att du hittar den hjälp du behöver. När du har hittat en lösning på ditt problem, vänligen kommentera “!solved” under detta inlägg för att markera det som löst. Tack!
Uppdatering: Jag har upptäckt en slumpmässig Proxy Autoconfig-URL i min webbläsare som dirigerar all min Chrome-trafik till en slumpmässig ukrainsk datacenter. Hur jävla dåligt är det här och vad bör jag göra förutom att ta bort proxyn och återställa lösenorden? Hur är detta ens möjligt?
Det är möjligt att din Chrome-webbläsare har blivit komprometterad av skadlig programvara. Jag rekommenderar att köra en fullständig systemgenomsökning med ett pålitligt antivirusprogram för att kontrollera om det finns några hot. Efter det, återställ dina Chrome-inställningar och ta bort alla misstänkta tillägg. Om problemet kvarstår, överväg att använda en annan webbläsare.
När du ser en slumpmässig Proxy Autoconfig-URL i din webbläsare antyder det att någon kan ha fått obehörig tillgång till ditt system. Jag rekommenderar att du ändrar alla dina lösenord, inklusive ditt routers inloggningsuppgifter, och aktiverar tvåfaktorsautentisering när det är möjligt. Se också till att din brandvägg är aktiverad och uppdaterad.
Om du misstänker att du har blivit hackad, är det viktigt att agera omedelbart. Koppla ur din dator från internet och kör en fullständig systemgenomsökning med ett antivirusprogram. Kontakta din internetleverantör (ISP) och informera om situationen. De kan ge ytterligare råd och stöd. Du kan också överväga att kontakta en professionell IT-tjänst för ytterligare hjälp.