Meraki Mx64 Any Connect VPN

Hej alla,

Jag köpte nyligen en Mx 64 med den senaste firmwareversionen (MX 17.10.2).

Jag försöker konfigurera Anyconnect för VPN men kan inte ansluta från min klientmaskin.

Mx64 har en offentlig IP på WAN1 och jag har försökt använda Anyconnect med standardport 443. Jag har också testat andra portar men utan framgång. Jag testade även IPsec och kunde ansluta, men Anyconnect vägrade att fungera.

Kan någon hjälpa till?

När jag har konfigurerat det för en klient fungerar det efter att jag aktiverat det och startat klienten på en mobiltelefon eller laptop. Inga problem har rapporterats sedan jag implementerade det.

Nej. Bara standardruttad läge och mx64 sitter framför allt offentligt. Inga enheter emellan.

Hej allihopa, jag ger en uppdatering om problemet jag upplevde. Jag ringde Meraki support och nätverkssupporten kunde konstatera att trots att Mx64 firmware var den senaste (17), kördes en äldre firmware-version i bakgrunden som var mindre än 16. Därför slutade inte Anyconnect-tjänsten att aktiveras korrekt. Vi försökte uppgradera MX-enheten några gånger men utan framgång. Cisco beslutade att RMA:e enheten för en ersättning.

Tack alla för att ni försökte lösa mitt problem.