Mentorship måndag - Posta alla karriär-, utbildnings- och jobbfrågor här!

Det här är veckans tråd för frågor och råd om karriär och utbildning. Det finns inga dumma frågor; så vad vill du veta om certifieringar/examina, jobbförväntningar och andra generella cybersäkerhetskarriärfrågor? Fråga på!

Vill du veta vad andra frågar om eller tror att din fråga har ställts tidigare? Kolla igenom tidigare veckors innehåll - vi jobbar på att göra detta mer lättsökbart i framtiden.

Försöker just nu lista ut hur jag ska ta steget in i cybersäkerhet/IT. Mitt mål är att få färdigheterna för att bli en CS-analytiker. Jag vet att jag måste få anställning i den typen av arbete innan jag kan bli det.
Så min fråga är, är ed2go:s cybersäkerhetsbootcamp värt att gå igenom och faktiskt kunna få ett jobb, eller borde jag bara gå på ett universitet och ta mina examina medan jag får ett jobb som helpdesk/admin?

Hej allihop jag ville fråga vilka färdigheter, certifikat och eller projekt som behövs för att bryta sig in i en cybersäkerhetsposition som en SOC-analytiker eller en junior säkerhetsingenjör eller en molnsäkerhetsposition. Jag har nästan 2 års erfarenhet som IT-supporttekniker där jag var Google workspace-administratör och hjälpte folk med frågor och bekymmer kring de olika SAAS-produkter vi hade. Jag har också en kandidatexamen och certifikatet Security+ från CompTIA. Jag studerar för närvarande för AWS Sysops-certifikatet.

Hej allihop. Jag är ny här. Jag är väldigt säker på att jag skulle vilja göra en övergång till IT-branschen, särskilt cybersäkerhet.

Jag har för närvarande över 10 års erfarenhet i min icke-IT-karriär, med (vad som verkar vara) en god mängd överförbara färdigheter, men ingen teknisk bakgrund eller examen.

Jag tar Google cybersäkerhetscertifikatskursen som förberedelse för Security±provet. Jag har också gått med i LinkedIn för att spionera på nuvarande säkerhetsprofessionella CV:n och erfarenheter samt att koppla ihop med proffs och rekryterare inom branschen för nätverksbyggande. Jag planerar även att ansluta mig till en nätverksgrupp för att öva intervjuer när jag har slutfört certen.

Jag vet att det inte finns en tydlig väg in i en början position, men jag skulle uppskatta råd om den nuvarande planen jag har lagt, hur jag bäst positionerar mig för framgång och vilka erfarenheter ni alla är villiga att dela med er av.

Även, är det en dålig idé att börja ansöka till inledande positioner där mina färdigheter kan passa BRA FÖRE jag slutför certen? Anses det vara dålig etik av rekryterare?