Dave Meltzer tror att WWE:s flytt till Netflix i januari kan öppna upp för AEW att dra nytta av när det gäller internationella sändningsavtal:
"SportsNet förlorar sin wrestling (Kanada), i Indien förlorar Sony Six sin wrestling, i Storbritannien förlorar TNT Sports sin wrestling och så vidare. Tyskland, Mellanöstern och överallt.
“I grund och botten förlorar alla sin wrestling, och om stationerna vill behålla wrestling är det bästa alternativet AEW. Och om AEW kan få avtal med dessa stationer till och med hälften så mycket som WWE, eller mindre än hälften, skulle det ensamt göra det lönsamt även om WBD-Avtalet inte innebär en stor ökning.”
(WOR)
Han antar att dessa kanaler skulle fylla tomrummet med mer wrestling. Jag skulle tro att de skulle fylla tomrummet med det som levererar samma demografiska grupp för samma eller mindre kostnad. Det kan vara wrestling. Kan vara mycket annat.
Meltzer verkar ha svårt att förstå att
Nätverk bryr sig skit om att ha ”wrestling” på kanalerna, de bryr sig om att ha WWE.
Känns som att Dave helt ignorerar att wrestling inte är den största dragningen för de flesta av dessa kanaler, de kan leva utan det om det inte finns något företag som ger dem ett attraktivt paket.
TV-kanalen som sände NFL i mitt land förlorade rättigheterna till en större kanal förra året, de rusade inte till UFL:s kontor för att få sitt amerikanska fotbollsfix, för här bryr sig de flesta bara om Super Bowl halvtidsshow.
Konstig åsikt. De vill ha WWE, inte generisk wrestling.
Dave har haft så rätt om dessa saker innan 
SportsNet förlorar sin wrestling (Kanada)
Samtidigt är AEW begränsad till TSN2-4 och blir förskjuten för curlingsändningar och får kanske 100-250 tusen tittare i Kanada (WWE gör inte mycket bättre på SN)
Som kanadensare kan jag säga att pro wrestling inte är lika populärt här längre. De live WWE-evenemangen lockar ett bra antal personer, AEW körde Dynamite i min stad under en Oiler playoff-match och Rogers Place postaade alternativa inträdesspår så att watch party för en bortamatch inte skulle störas av wrestlingfans som gick på showen