McAfee är ett skämt. All denna data samlas in bara för att bromsa appinstallationer och utföra onödiga skanningar som Play Protect redan gör bättre

McAfee är ett skämt. All denna data samlas in bara för att bromsa appinstallationer och utföra onödiga skanningar som Play Protect redan gör bättre.

Jag aktiverade det aldrig

Att sälja den informationen är en stor del av deras affärsmodell.

Jag ser inte varför någon skulle använda ett antivirus på en telefon. Det är helt överflödigt.

Så länge du inte ofta installerar saker som dodgyapp69.apk från tvivelaktiga källor - och verkligen är uppmärksam på vilka tillstånd en app ber om, kommer du att vara okej.

Ja. Dessutom kan du inte installera apk-filer av appar som är blockerade i din region!

Att använda antivirus 2023 lol. Seriöst, det är värdelöst.

McAfee har alltid varit ett skämt.

På riktigt. Mina appar installerar 3 gånger snabbare med den avstängd.

Jag kommer aldrig att aktivera något som säger McAfee eller Norton!

Varför skulle du någonsin använda McAfee?

Om det är ett skämt, skratta åt det och stäng av det :wink:

Hur kom du ens till den delen? Jag rör inte ens den delen av telefonen. Jag såg att den var avstängd, och det är den inställningen det ska vara.

Kan någon säga hur man deaktiverar det?
Min pappa aktiverade det oavsiktligt och det suger.

Tyvärr har de flesta större företag numera liknande affärsmodeller. De tjänar mycket pengar på att sälja din data. Det bästa du kan göra är att vara medveten och hålla antalet appar du använder till ett minimum.

Jag är ganska säker på att McAfee själva sa att det är antivirus, men att det också är deras affärsmodell att (jag antar lagligt) sälja data.

Inte som alla andra appar eller Samsung själva inte gör samma sak. Jag tror inte att mina fingeravtryck bara används för att låsa upp telefonen, så whatever. Jag tycker att det är gratis, jag är ganska säker på att det avlägsnade några saker innan och jag märker ingen prestandaförlust, så jag behåller det bara som min S10. Bryr mig egentligen inte så mycket :man_shrugging:

Är detta en del av enheten skydd i inställningarna för enhetshantering eller något annat? Jag gör då och då en skanning på min telefon eftersom jag har många APK-filer installerade (revanced, moviebox pro, IPTV etc).

Jag hoppas verkligen att du inte precis nu upptäcker detta. De har varit ett skämt i över ett decennium, och många som använder det, som jag, svär att det bara gör saken värre. McAfee är för virus och skadlig programvara som socker är för myror.

Jag hatar att Samsung gör detta oviktiga bloat-krångel omöjligt att avinstallera. Allt det står är inaktivera, och jag vill ha detta samt alla värdelösa appar som är värre versioner av Google-appar raderade. Det enda jag någonsin uppskattade med Pixels är hur lätt och rent de är med appar. Den här telefonen kommer med runt 50 förinstallerade :man_facepalming:t5:

Jag inaktiverade detta skit och nu är appuppdateringar eller APK-installationer ungefär 3 gånger snabbare, jag undrade varför det tog så lång tid att installera en app, nu vet jag svaret.

Jag har aldrig installerat en på min telefon, och jag minns inte senaste gången jag installerade ett antivirus på min PC!

Det bästa sättet att bekämpa ett virus på PC är att göra en systemåterställning.