Måste gå tillbaka till Apple Kalender och iCloud

Jag är en stor förespråkare av Proton och till och med köpte ett tvåårigt familjemedlemskap. Så jag tänker inte gå någonstans. Men funktionerna i Proton Drive och Kalender för iOS fungerar inte tillräckligt för min familjs behov.

Att inte kunna låta familjemedlemmar redigera kalenderhändelser i en delad kalender via iOS-appen blev för mycket av ett krångel att hantera. Så vi migrerade tillbaka. Sedan blev fotobackupen verkligen ett huvudbry eftersom vi behövde automatiska backup av sommarens foton om vi skulle förlora enhet.

Jag är fortfarande mycket nöjd med Proton Mail och Pass. Så under tiden tänker jag bara vänta tålmodigt tills dessa grundläggande funktioner läggs till.

Giltiga poänger och jag tror att det är mycket svårt att motivera Drive för folk just nu. Kalendern är ganska tom och jag hoppas att vi kan få lite push där. Mail, Pass och VPN är alla bra produkter imo.

Det mest besvikande med Proton Kalender för mig är bristen på möjlighet att skapa Uppgifter.

Det är en av de enklaste men viktigaste funktionerna för mig. Särskilt återkommande uppgifter.

Så jag använder tyvärr fortfarande Google Kalender.

Jag förstår din smärta! Jag kanske också går samma väg och sänker min Visionär-prenumeration om jag inte ser några betydande användbarhetsförbättringar i Drive innan min förnyelse nästa år. Jag skulle gärna utnyttja allt lagringsutrymme, men just nu är det för besvärligt att använda på ett produktivt sätt.

Det är inte bara familjen. Kalender för en ensam person, på iOS, är mycket irriterande jämfört med standardappen, så jag hänger kvar tills de implementerar åtminstone widgeten.

Jag har ett familjemedlemskap, och precis som du testade jag Proton Kalender. Men min fru kunde inte redigera mina kalendrar, så vi gick tillbaka till Google. Hon hanterar våra arbetsscheman och möten, som delas med hela familjen, via sin iPhone. Trots att jag kan nöja mig med Proton Kalender’s brist på integration med andra kalendrar, var det ett avtal som bröt dealen för min fru att inte kunna hantera våra scheman.
Trots att jag använder appar som Tresorit, 1Password och Ente, har jag inte lyckats fullt ut migrera bort från Google. Jag är den enda som använder Proton Mail för allt i min familj, och det är inte ett fullständigt misslyckande för mig, Proton har inte ersatt alla mina andra tjänster som utlovat: att erbjuda privata, säkra och användbara ersättningar.

Konkurrensen pågår, och med de integritets- (och funktions-) förbättringar som iCloud fått minskar motivationen att betala för Proton.

Jag har gått fram och tillbaka mellan Proton (Visionary) och Outlook flera gånger sedan 2020 - den här gången är det dock mycket bättre - faktum är att jag nu kan välja Proton Drive för lagring och sluta använda Apple One-lagring - det är fantastiskt. Jag har också hittat en mycket bättre kalenderupplevelse än tidigare, så jag kan se att det finns investeringar där, så jag håller fast vid det den här gången!

Löste de någonsin problemet med att simplelogin- alias inte kan lägga till händelser i din kalender eftersom simplelogin inte äger kalendern? Det var när jag insåg att det inte är där jag behöver det just nu. Förhoppningsvis förbättras det :folded_hands:t2::index_pointing_up:t2:

Håller helt med 100%

Japp, håller helt med. Drive är för mig bara ett trevligt tillägg, men inte min huvudsakliga plats för foton och annat, och kalendern innehåller för tillfället bara några grundläggande saker som födelsedagar och sånt.

Men mail, pass och VPN (inklusive simple login) motiverar prenumerationen för mig eftersom jag använder dem dagligen och är nöjd med det, så jag kan inte klaga och ser fram emot vad de kan skapa av resten för att motivera ett helt byte i framtiden.

Finns det en skrivbordsapp för Pass ännu?

Om de får en CalDAV-bridge som hämtar krypterad data från servern och avkrypterar den och synkroniserar till iCloud, liknande vad bron gör för mail, förhoppningsvis även integrerat i mail-bridge!

som 90 % av befolkningen använder

Det är mycket överskattat.
I USA har iPhone en marknadsandel på 58,81 %. Från och med 2024 har Android en global marknadsandel på 70,93 %.

Ja: