Månljus genom arbets VPN

Jag använder ofta moonlight för spel / fjärrskrivbordsanvändning. Min nya arbetsplats kräver att jag använder en VPN för att få tillgång till deras data. Jag kan använda teamviewer för att aktivera och inaktivera VPN men finns det något annat lösning? För att förtydliga min PC finns hemma och är ansluten via Pulse Secure, som jag inte tror jag har rättigheter att ändra inställningar på. Jag har också en Raspberry Pi, jag försökte sätta upp en tunnel men är inte helt säker på hur det fungerar.
Några tilläggsinfo: Jag kunde SSH:t till min Raspberry Pi som är SSH-ad in i min PC med VPN aktiverat.
Tack!

Kolla Zerotier, Setup Guide · moonlight-stream/moonlight-docs Wiki · GitHub
Det finns en guide om hur man använder det med Moonlight här

Det ser lovande ut, ska ta en titt tack!

Jag provade att läsa lite, betyder det att jag kör två VPN?

För info, Zerotier markerade mig på jobbet och de svartlistade min Macbook

Du kan göra det om Pulse tillåter det; vissa företags VPN-klienter nekar att du ändrar routingen medan de är anslutna.

Även då, har du bara en routingtabell, att köra 2 VPN samtidigt är möjligt, men du kan behöva använda routingtabellens metric för att bestämma vilken som har prioritet.

Det kan bero på hur Pulse är konfigurerad. Om den pushar en standardrutt och begränsar ändring av routingtabellen, kanske du inte kan göra något.

Oof, tack för informationen. Bara för att förtydliga, svartlistade ditt arbete din MacBook eller gjorde Zerotier det?

Mitt arbete svartlistade min MacBook. De sa att Zerotier interagerade med en känd malware-server. Jag förklarade att jag använde den för VPN till min hemmaserver och min nätverksadministratör tittade bara på mig med ett lite förvirrat uttryck.