[LÖST] Min VPN fungerar inte på offentligt Wi-Fi (macOS)

Hej,

Min VPN ansluter inte till något offentligt Wi-Fi. Jag har letat över hela internet, men jag kunde inte hitta någon lösning på mitt problem. Jag kontaktade till och med support, men de kunde inte hjälpa mig. Det visar sig att Surfshark-appen på macOS inte inkluderar OPENVPN-protokollet. Jag upptäckte att om du laddar ner detta protokoll, så fungerar det på vilket offentligt Wi-Fi som helst.

Här är stegen jag följde:

https://support.surfshark.com/hc/en-us/articles/360006541914-How-to-set-up-OpenVPN-on-macOS#h_01ECA8MA1GHCQRD2D7KQXT43W1

Sedan stängde jag av Surfshark-appen. Det fungerar genom att använda en tredje part-apputrustning (Tunnelblick) för att komma åt Surfshark’s servrar.

Hoppas detta hjälper.

Om du laddar ner SurfShark från Apple App Store har den OpenVPN, men inget antivirus. Om du laddar ner den från SurfSharks hemsida har den antivirus, men inget OpenVPN. Antivirus är ett premium-tillägg. Om du inte använder antivirus kan du ladda ner SurfShark-appen från Apple App Store så att du kan använda OpenVPN direkt i SurfShark-appen.