Finns det någon som vet var jag kan hitta dokumentation för Cisco AnyConnect Secure Mobility Client API? I administratörsguiden (https://www.cisco.com/c/en/us/td/docs/security/vpn_client/anyconnect/anyconnect40/administration/guide/b_AnyConnect_Administrator_Guide_4-0/customize-localize-anyconnect.html) nämner Cisco att det finns ett API tillgängligt (“För Windows, Linux och macOS datorer kan du utveckla ditt eget exekverbara användargränssnitt (UI) med AnyConnect API:et.”). Jag kan däremot inte hitta någon information någonstans online om API:et eller hur man använder det, förutom ett inlägg på Meraki-forumet om Meraki API:et.
Jag försöker fråga om VPN-anslutningens status från en annan applikation och vill kunna hämta namnet eller FQDN för VPN-endpointet som klienten är ansluten till. Nätverken bakom endpoints i fråga har överlappande subnät, så att kontrollera routingtabellen på PC:n ger mig inte det jag behöver.
Har någon någon information om hur jag kan göra detta, eller var jag kan hitta dokumentation?
Det här är på Windows, som ansluter till ASA-gateways med AnyConnect Secure Mobility Client (för närvarande version 4.10.05095). Applikationen som behöver fråga VPN-statusen är utvecklad med .NET.
Jag vill bara att den anpassade applikationen ska kontrollera tillståndet för VPN-anslutningen som etablerats via standard-UI:n för AnyConnect; det är inte tänkt att ersätta UI:n för AnyConnect Client.
Tack!