Det mesta på Google säger att man bör välja ett månadsabonnemang på grund av serveröversvämning med de livstidslicenser som finns. Jag litar dock inte på Google, så jag frågar er istället. Varje gång det är dyrare alternativet som hyllas som det bättre valet, behöver jag fråga folk för att vara säker.
Kanske jag inte bör säga månadsvis. Årsvis är naturligtvis bättre. Eller vartannat år.
Jag förstår inte ditt dilemma.
Varför tveka mellan två prenumerationer som i princip ger dig samma funktioner?
Jag tror att det enda som verkligen spelar roll är om du har råd med ett år- eller tvåårsabonnemang, och det är i stort sett det enda. Om en VPN upptäcker att deras servrar är överfulla, måste de åtgärda detta eller öppna nya för att fortsätta få nya kunder.
Min åsikt är att ett årligt abonnemang är ett bättre alternativ än ett livstidsabonnemang. Förutom risken att din ‘livstid’ leverantör kan gå i konkurs strax efter att du köpt ett kortare abonnemang ger det dig mer flexibilitet. Till exempel, när mitt årliga abonnemang för en tjänst jag inte kan nämna här tar slut, kommer jag definitivt att överväga mina alternativ eftersom, sedan jag började med dem för några år sedan, har de blivit uppköpta av ett företag med tydligt skumma historia. Hittills verkar de fungera som tidigare utan några oroande händelser, men det kan förändras, så jag håller ett öga på det.