Hej allihop,
Jag har ställt in en VPN-anslutning på min Synology-router (OpenVPN med ExpressVPN). Jag skulle vilja hitta ett enkelt sätt för familjen att bestämma när de ska slå på och av den. Anledningen är att vissa tjänster (Disney) kräver VPN medan andra (Netflix) kan använda det men ta bort det lokala innehållet vi tittar på…
Någon som har en idé om hur man kan ge en extern/enkelt kontroll för familjen utan att gå in i routerns inställningar?
Tack,
Shay
Inte ett svar OP, men jag är också nyfiken. Det här alternativet verkar inte finnas i appen, men uppenbarligen kan man använda telefonen och gå via webbläsaren, men det är lite krångligt.
Jag tycker att du har gett otillräcklig information. Jag har OpenVPN på min router. Jag kan ansluta direkt till routern eller via VPN:en. Allt beror på klienten. Det verkar som att du vill konfigurera separata VLAN där ett är kopplat genom VPN och det andra inte är det. Du kanske vill ställa in routern för att tvinga specifika klienter till ett visst VLAN. Du kan också vilja växla på klienten. Återigen, inte tillräckligt med information.