Låst ute från DrexelOne/Learn - Drexel Shaft Story Time

Så i de senaste två dagarna har jag inte kunnat logga in på DrexelOne eller Learn eftersom det står att mina “Inloggningsuppgifter kunnat inte fastställas” varje gång jag försöker. Försökte byta lösenord men det var ingen framgång, ringde IRT och de sa att mitt konto hade blivit komprometterat. Försökte få dem att ändra lösenordet åt mig om jag gav alla mina uppgifter. Damen i telefonen sa att de inte kunde göra det eftersom hon sa “Jag tror inte att du är den du säger att du är” och att säkerhet skulle ringa mig, så jag bör tänka på vad jag säger. Nu kan jag inte kolla e-post, betala terminsavgiften (min betalning är förfallodagen imorgon), eller egentligen göra någonting för mina kurser. Jag skulle åka till Korman själv men jag är på Co-Op i Boston.

Kort sagt, IRT är dumma och jag upplever DSS (Drexel Shaft Syndrome)

Ja, den historien är BS eller så berättar du något avgörande för oss. Om du inte kan verifiera grundläggande information när du ringer IRT kan du bli vidarebefordrad till en handledare som ska försöka verifiera dig via ditt personnummer. Om du inte kan verifiera det, har de ingen anledning att ändra ditt lösenord.

Jag var också utelåst från DrexelOne (och campus Wi-Fi osv.) eftersom mitt konto eventuellt hade blivit “krossat”. De sa att de registrerade ett försök att VPN:a in med mina uppgifter medan min dator redan var ansluten till deras trådbundna nätverk.

Jag ringde, verifierade mitt postnummer, och de låste upp det och gav mig ett slumpmässigt lösenord så att jag kunde återställa mina inloggningsuppgifter. Det tog bara 5 minuter.

Någon ringde mig faktiskt några timmar senare och fick det löst. Var ärligt lite arg när jag skrev detta. När jag ringde först frågade jag om det fanns något jag kunde göra för att verifiera att det faktiskt var jag, som mitt student-ID eller säkerhetsfrågor. Damen jag pratade med ville inte höra något av det och som jag nämnde ovan sa hon “Jag tror inte att du är den du säger att du är”. Till slut pratade jag med någon som fick mig att göra den standardprocedur som folk nämnde, vilket jag försökte göra första gången jag ringde. Tittar man tillbaka nu, skulle jag inte säga att IRT är dåligt som helhet, den andra personen jag pratade med var jättebra, jag antar att jag bara fick den sämsta delen när jag ringde första gången.

Det är precis den standardprocedur för ett komprometterat konto, därför tycker jag att OP utelämnar information eller hittar på en historia.

registrerade ett försök att VPN:a in med mina uppgifter medan min dator redan var ansluten till deras trådbundna nätverk

Om jag hade en krona för varje gång jag av misstag startade VPN:en när jag redan var på det trådbundna nätverket – kunde jag åtminstone köpa en lunch för det.

Som jag nämnde tidigare, jag tror fortfarande inte på dig. Det är inte så Drexel fungerar. Så kopmpetenta som IRT är, följer de regler till punkt och pricka.

Jag har gjort det där också, men tydligen var det inte det som orsakade problemet. Konstigt nog sammanföll den inspelade händelsen nästan perfekt med tiden när jag kopplade min Kindle till nätverket…