Lämnar Citrix söker råd

Ledarskapet har bestämt att de inte längre vill vara gifta med Citrix. Vilka produkter ersätter ni det med?

Plattformen vi flyttar till kommer att vara AVD, men vi måste fortfarande hantera säkerheten, vilket AVD saknar för saker som USB-enhetskontroll och liknande, sessionsinspelning, övervakning, auto-scale-funktioner. Och glöm inte allas favorit, en universell skrivarlösning.

Om du har några kloka råd om funktioner som Desktop Lock, alternativ till att automatiskt starta VDI när man loggar in på tunna klienter, vore det toppen.

Det här är inte mitt första val eftersom jag ville behålla Citrix för alla dess bra saker och bara använda AVD som hostingplattform, men fick till svar att det helt enkelt inte är ett alternativ och att jag bör söka efter alternativ.

UPPDATERING: Om du inte kommenterar med alternativa produkter till hela Citrix-stacken, var vänlig att avstå från att kommentera. Vi vet alla om köpet och om luckor i till exempel säkerheten. Poängen med mitt inlägg är inte att diskutera detta. Jag behöver seriösa svar med alternativa produkter att migrera till så att vi fortfarande har en komplett lösning i slutändan. Kostnader är irrelevant, snälla sluta nämna hur dyrt det kommer att bli. Begäran är just det och ligger utanför min kontroll oavsett kostnad och komplexitet.