Köp prenumeration medan man är i ett annat land

Hej,
jag ville se en speciell anime som inte längre är tillgänglig i mitt land och övervägde att köpa en VPN så att jag kan streama den i USA.
Har du några erfarenheter av detta?
Hur kan jag betala utanför min region för Crunchyroll Premium?
Kan de märka om jag använder mitt lokala kreditkort eller PayPal?

Tack på förhand.

Det är en fråga om licens. Vissa länder har licenser för att streama vissa program men inte andra. Det varierar beroende på land. Samma sak gäller undertexter.
Att köpa en prenumeration kan göras i ditt lokala land. När du rör dig runt i världen får du tillgång till program från det landet. Angående VPN är jag osäker på om de är lagliga i samband med Crunchyroll, så jag kan inte svara på det.

PayPal. Att använda ett kreditkort kräver ofta att du verifierar med ditt lokala postnummer. Detta visar att du är utanför regionen och kan ibland orsaka problem. Använd bara PayPal om du har det.

VPN. inte alla länder tillåter användning av VPN. Dessutom är inte alla VPN lika. I vissa fall kan du få meddelanden som “vi upptäcker att du använder en VPN eller en säkerhetsenhet som blockerar vår regiondetektion. Vänligen inaktivera VPN eller enheten och prova igen.” De är lagliga att använda, särskilt i USA, men när du använder dem för att låtsas vara i ett annat land kan du bli föremål för den andra landets lagar och restriktioner.

Jag har PayPal från ett annat land och planerar att prenumerera på Crunchyroll via det landet, men jag tänker använda mitt amerikanska kort för PayPal. Debiteras det priset i USAs valuta eller det landets valuta vid förnyelse?