Kontorsarbetare, tvingar era företag er att arbeta personligen tis/tis eller kan ni jobba hemifrån?

Antar att ditt jobb kan göras hemifrån vid behov

Min berättar för folk att de kan arbeta på kontoret de kommande två dagarna men att de inte måste. Den enda anledningen till att kontoret är öppet är om någon förlorar ström och behöver skydd på ett varmt ställe.

Detta samma företag bad folk komma in samma morgon som Beryl, så jag antar att de lärde sig sin läxa lol

Mitt företag sa att om du inte kommer in måste du använda dina pto-timmar

Turligt nog säger vårt företag att säkerheten är först, och folk ska arbeta hemifrån.

Väderprognosen säger 90% chans till nederbörd och 33 grader på tisdag. håll er borta från vägarna! riskera inte

Min arbetsgivare gör oss att stanna över natten måndag för att “hålla oss borta från vägarna.” Jag tror att det är mer för att förhindra att folk hävdar att de inte kan komma in senare.

Min frus arbetsplats är helt fientlig mot distansarbete, och de sa till alla att arbeta hemifrån på tisdag.

De skickade precis ut information, kontoret stänger kl 14 idag och kommer att vara stängt tisdag och onsdag. Skönt att de proaktivt stänger på onsdag, det är vanligtvis en sista minuten-nyhet!

Vad sägs om de som inte är på kontoret? Jag jobbar med USPS.

Vi fick meddelande idag om att kontoret är stängt tisdag och onsdag och att arbeta hemifrån.

Vårt företag säger att de ‘övervakar situationen’ men att våra chefer har diskretion att låta oss WFH dessa dagar om vi begär det. Min sa redan att vi alla kan arbeta hemifrån.

Vi är stängda imorgon och onsdag.

Jag låter mina anställda arbeta hemifrån. Jag säger upprepade gånger att de inte måste stanna hemma, de behöver inte komma in, de är vuxna människor som kan fatta bra beslut men att de ska ta med sina laptops hem ifall.

Min dumma firma har inte sagt något alls om det.

Ingen på mitt jobb har sagt något än men de kommunicerar aldrig eller berättar något för mig så vem vet

Vår anläggning är officiellt stängd imorgon. Vi sitter alla på VPN. Onsdag kommer troligen att vara till vårt eget omdöme.

Vi är stängda imorgon. Vi tar onsdagen som den kommer. De sa i princip att vi ska komma in när vi känner oss säkra att köra. Men vi får se hur det ser ut imorgon. Vissa positioner kan arbeta hemifrån, men de flesta kan inte. Jag kan inte.

Mitt företag stänger imorgon, och vi gör arbete som inte kan göras hemifrån. Vi blev tillfrågade vilken dag vi kommer tillbaka så schemat kan justeras. Jag sa till min chef att så länge vägarna är säkra att köra på onsdag, kommer jag att gå till jobbet. Jag går inte någonstans idag eller imorgon.

Idag är en betald helgdag, kontoret är stängt. Imorgon (tisdag) är kontoret stängt, arbete hemifrån. Onsdag är fortfarande osäkert, även om skolorna är stängda.

bred spektakulär sim liten vinkel försvinner olja anställning quack punkt

Detta inlägg togs bort i massiv skala och anonymiserades med Redact

Mitt företag är ett IT-konsultföretag och vi servar kunder i Houston samt andra delar av landet, och jag sa till mina personer att arbeta hemifrån på tisdag och tar det som det kommer på onsdag, men om vädret håller sig till rapporterna, då jobbar vi på onsdag.

Vi har kunder som försöker vara öppna och de ringer oss och klagar att vi inte kan skicka någon till platsen för IT-problem, och jag låter dem veta att min teamets säkerhet är viktigare än ett mindre IT-problem, och om de inte känner samma sak kan de hitta en annan IT-leverantör.