Jag skulle verkligen vilja använda ProtonVPN, men det innebär att den tvingar sin egen DNS-tjänst vilket är förståeligt eftersom det krävs för att förhindra informationsläckage under processen. Men vore det möjligt om ProtonVPN hade ett inbyggt styrsystem för att åsidosätta den standardmässiga Proton DNS där användaren kunde ersätta den med sin egen?
Till exempel, jag skulle vilja använda ProtonVPN för kryptering av trafiken, men föredrar att ha mycket mer granuell kontroll över en annan DNS-tjänst som stöder DoT/DoH.
Jag har försökt flera sätt att uppnå detta tidigare på min iPhone och de var alla orimligt komplicerade och slutligen fungerade de inte. Det är superirriterande. Men om ProtonVPN hade ett alternativ för detta i sin egen app, skulle ingen behöva göra konstiga hack för att åstadkomma det. Du skulle bara ange DoT/DoH-adressen i ProtonVPNs inställningar och det var det. ProtonVPN skulle kryptera trafiken och använda nämnda DNS-tjänst för att göra lösningen. Jag är medveten om att det inte är så säkert/privat, men i detta skede är jag villig att acceptera kompromissen för att få det att fungera.